Mobiele Games

Vele denken dat de mobiele games pas na de bekende game consoles op de markt kwamen, maar dit is niet zo. Wat als ik u vraag of u zich nog de Nokia 3310 met het spel ‘Snake’ daarop herinnert? Snake was een van de eerste games voor op de mobiel. Na dit enorme succes zagen de game ontwikkelaars de potentie van de mobiele games. Heden ten dagen zijn er daarom duizenden spelletjes al of niet gratis te spelen. Helaas voor de makers van Snake zat er destijds nog geen verdienmodel op. Inmiddels wordt er echter door spelletjes makers vaak grof verdient. Wij vertellen je op deze pagina meer over de geschiedenis van spelletjes en de verdienmodellen die in het heden worden gebruikt.

Het ontstaan van

Vele zijn bekend met het spel Snake, maar toch was dit niet het eerste mobiele spel. Ondanks dat de mobiele telefoon in de jaren 70 is ontworpen, zijn er pas in de jaren 90 de eerste spellen op gekomen. Het eerste spel werd uitgebracht op de Hagenuk MT-2000, een spel dat vele nog herkennen, namelijk: Tetris. 

Door het succes van bijvoorbeeld Tetris en Snake, zijn bedrijven de potentie hiervan in gaan zien. Zo heeft bijvoorbeeld Apple in 2007 de AppStore geïntroduceerd, waardoor Andriod volgde met de PlayStore. Dit heeft ervoor gezorgd dat de mobiele game markt een enorme groei ervoer. Dit maakte het namelijk mogelijk voor onafhankelijke game-ontwikkelaars om een spel te maken voor het gewenste besturingssysteem. 

Verdiensten via mobiele games

Veel game-ontwikkelaars hebben geleerd van de bekende mobiele games zoals Angry Brids of Candy Crush Saga. Deze spelletjes zijn voorbeelden van enorm populaire spellen die de ‘gamewereld’ hebben veranderd. Zo zijn het niet langer meer alleen banners waarmee spelletjesmakers geldstromen kunnen ontwikkelen.

De spelletjesmakers bieden de spelers namelijk steeds vaker de mogelijkheid om ‘microtransacties’ aankopen te kunnen maken. Zo kunt u bijvoorbeeld bij Candy Crush Saga een microtransactie maken om een moeilijker level te kunnen spelen. Zo zijn er nog talloze andere varianten voor microtransacties. Denk bijvoorbeeld aan een spel waar u een kleine aankoop kunt maken, waardoor uw karakter er wat leuker uit ziet. Ook bieden sommige spelletjes de mogelijkheid zogenaamde loot boxes te kopen. Normaak gesproken kun je deze in het spel "winnen", waardoor je karakter sterker wordt. Door deze te kopen kun je er natuurlijk voor zorgen dat je character sneller sterker wordt en je misschien naar andere werelden kunt gaan.

Benieuwd naar voorbeelden van deze spelletjes? Laat je verrassen door het online spelaanbod dat je op de vele gratis spelletjes portalen kunt vinden. Speel bijvoorbeeld:

  • De gratis spelletjes van het online spelletjes portaal Amusementpagina.nl. Hier vind je duizenden gratis spelletjes waaronder ook vele lootbox spellen.
  • Het spelletjes-nl portaal heeft een van de grootste collecties casual spelletjes. Kies uit een van de duizenden gratis spelletjes uit je favoriete categorie en win!
Terug naar Games en Casino's