Zakelijke E-mail

Een zakelijk e-mail aanmaken heeft verschillende voordelen en daarom is het ook altijd aan te raden om een zakelijk e-mailadres aan te maken als u net een bedrijf bent begonnen. Dit geldt ook als u al een bedrijf heeft maar nog geen zakelijk e-mailadres. Een zakelijk e-mailadres brengt eigenlijk alleen maar voordelen met zich mee. Het enige nadeel is dat u 2 verschillende e-mails heeft die u bij moet houden, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

Professionaliteit uitstralen

Ten eerste ziet een zakelijke e-mail er veel professioneler uit als u een bedrijf hebt dan een privé e-mail. Vooral omdat het voor de klanten dan moeilijk is om meteen de link te leggen om welk bedrijf het gaat. Ook is het niet handig om in een bedrijf altijd uw eigen naam te associëren met het bedrijf. Het bedrijf moet centraal staan en niet u. Verder is het voor het bedrijf zelf ook professioneler. Zo kunnen meerdere mensen de e-mails beheren zonder dat er privézaken aan het bod komen. Daarnaast heeft u ook beter overzicht van de inkomende berichten. Als dit allemaal op één adres binnenkomt, raakt u simpelweg na een tijde uw (belangrijke) e-mails kwijt en is het ook moeilijker om e-mails terug te vinden tussen alle privéberichten.

Handige functies

Als u als bedrijf een zakelijke website heeft dan kan er ook een e-mailadres aan deze website gekoppeld worden met dezelfde naam. Stelt u zich eens voor dat uw website groentevoedsel.nl heet dan kunt een zakelijk e-mailadres krijgen met @groentevoedsel.nl. Dan kunnen uw klanten meteen zien dat het om uw bedrijf gaat. U kunt ook uw zakelijke e-mailadres koppelen aan uw privé e-mailadres bij verschillende andere programma’s zoals Gmail of Outlook.

 

Terug naar E-mail